Aktualności

W wieku 63 lat zmarł ks. Antoni Piś – proboszcz parafii św. Antoniego Opata w Męcinie. Ksiądz Antoni jako wikariusz w Parafii Św. Małgorzaty pełnił obowiązki katechety w Katolickiej Szkole Podstawowej im. Ks. Franciszka Blachnickiego w Nowym Sączu.

„Wspólnie rozpoczęliśmy pracę w Katolickiej Szkole Podstawowej – ja jako dyrektor, a ksiądz Antoni jako nasz katecheta szkolny. Wspominam Go jako wspaniałego, charyzmatycznego kapłana. Emanowało od niego ciepło i dobroć. Ksiądz Antoni Piś wspierał mnie w trudach tworzenia tej szkoły. Jako proboszcz Parafii w Męcinie zawsze o nas pamiętał” – tak wspomina  ks. Antoniego dyrektor Zbigniew Małek.

Dziękujemy Panu Bogu za życie i posługę tego kapłana. Przyjmij Go Chryste do swojego Królestwa.

Ks. Antoni Piś urodził się 26 marca 1957 roku w Lipnicy Murowanej. W 1976 roku zdał egzamin maturalny i wstąpił do Wyższego Seminarium Duchownego w Tarnowie, a po ukończeniu studiów filozoficzno - teologicznych, otrzymał święcenia kapłańskie z rąk biskupa tarnowskiego Jerzego Ablewicza w dniu 23 maja 1982 roku w Tarnowie.

Jako wikariusz pracował w Tymbarku (od 18 czerwca 1982 roku), Rzezawie (od 21 czerwca 1986 roku), parafii Matki Bożej Anielskiej w Dębicy (od 21 sierpnia 1990 roku) i parafii św. Małgorzaty w Nowym Sączu (od 1 września 1999 roku).

18 sierpnia 2000 roku został mianowany administratorem, a 20 sierpnia 2001 roku proboszczem parafii pod wezwaniem NMP Królowej Świata w Pawęzowie. Z kolei 19 sierpnia 2007 roku objął urząd proboszcza parafii pod wezwaniem św. Antoniego Opata w Męcinie. Ponadto sprawował obowiązki dekanalnego referenta misyjnego w dekanacie Tarnów - Północ, a także wicedziekana dekanatu Limanowa oraz notariusza i dekanalnego duszpasterza małżeństw i rodzin w dekanacie Limanowa.

W dowód wyróżnienia za gorliwie pełnioną posługę kapłańską 4 października 2018 roku został obdarzony godnością Kanonika Honorowego Kapituły Kolegiackiej w Limanowej.

Ks. Antoni Piś współtworzył radio RDN, odpowiadając za studio w Dębicy. Jego pasją była fotografia. Zmarł 16 października 2020 r.

Pogrzeb zmarłego kapłana odbędzie się w środę (21 października) w Męcinie. O godz. 13.00 zostanie odprawiona msza pogrzebowa, po której ciało zmarłego zostanie złożone na miejscowym cmentarzu.

 

Z okazji Dnia Edukacji Narodowej, wszystkim Nauczycielom i innym Pracownikom szkoły składamy serdeczne podziękowania i życzymy dużo zdrowia.

Wdzięczni Rodzice i Uczniowie.

W dniu 12 września 2020r. w Krakowie rozegrano Indywidualne Mistrzostwa Województwa Żaków 2019/2020 w tenisie stołowym.  Uczeń klasy IV a Piotr Łącki zajął II miejsce w grze pojedynczej zdobywając Vice Mistrzostwo Województwa.

W turnieju gier podwójnych (gra deblowa) wśród żaków triumfowali

Piotr Łącki (KS Start Nowy Sącz) i Maciej Mardosz (UKS Rokicie Szczytniki).

Zdobyli I miejsce.

Puchary i medale wręczał gość specjalny Pan Leszek Kucharski.

 

                                                              Gratulujemy !!!!

15 września obchodzimy Międzynarodowy Dzień Kropki, czyli święto kreatywności, odwagi i zabawy. Obchody International Dot Day to wspaniały czas do porozmawiania z uczniami na temat ich talentów i zaprezentowania ich światu, bo każdy z nas ma w sobie jakiś ukryty TALENT ❤ każdy z nas jest WYJĄTKOWY ❤ KREATYWNY ❤ WAŻNY ❤

Uczniowie klasy VIA, pod okiem wychowawczyni pani Danuty Michalik zaprojektowali swoją własną kropkę, która za pomocą aplikacji Quiver zamieniła się w kropkę 3D ;)

 

PROCEDURA
funkcjonowania Katolickiej Szkoły Podstawowej im. Ks. F. Blachnickiego
i Katolickiej Niepublicznej Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I St. w Nowym Sączu
w czasie epidemii, na podstawie wytycznych MEN, MZ i GIS dla publicznych i niepublicznych szkół i placówek
oraz oddziałów przedszkolnych przy szkołach podstawowych, od 1 września 2020 r.

 

 I.  ZADANIA ADMINISTRACYJNE SZKOŁY.

  1. Sprawy administracyjne adresowane do Dyrektora szkoły, Rady Pedagogicznej, Rady Rodziców i Rady Uczniowskiej należy kierować do sekretariatu szkoły w formie elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. kontaktować się  telefonicznie  pod numer 18 442-26-00 / 793 051 919 lub bezpośrednio po telefonicznym uzgodnieniu sprawy, czasu i miejsca załatwienia jej w szkole.
  2. Dyrektor kontaktuje się z rodzicami i interesantami zdalnie, korzystając z poczty elektronicznej: e-mail na adres malek.Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie pod numerem 793 011 919, a także bezpośrednio na podstawie wcześniejszego ustalenia terminu spotkania.
  3. Dyrektor przyjmuje skargi i wnioski złożone za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie w poniedziałki w godz. od 8.00 do 12.00.

 

II.  ORGANIZACJA DZIAŁALNOŚCI DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZO-OPIEKUŃCZEJ.

  1. W szkole mogą przebywać osoby, u których nie ma widocznych objawów choroby wskazującej na infekcję dróg oddechowych.
  2. W okresie objęcia miasta Nowego Sącza czerwoną lub żółtą strefą epidemiologiczną, obowiązuje pomiar temperatury ciała termometrem bezdotykowym wszystkim osobom wchodzącym na teren szkoły. Osoby obce dodatkowo wypełniają u pracownika ochrony stosowne oświadczenie.
  3. Rodzice/opiekunowie uczniów podpisują stosowne oświadczenie, w którym wyrażają zgodę na pomiar temperatury.
  4. W celu zapewnienia bezpieczeństwa innym uczniom i nauczycielom, rodzice/opiekunowie, którzy zauważyli u swojego dziecka w domu niepokojące objawy rozpoczynającej się infekcji dróg oddechowych (katar, kaszel, kichanie lub stan podgorączkowy), zobowiązani są do zatrzymania dziecka w domu i kontaktu z pediatrą lub lekarzem rodzinnym.
  5. Uczeń, u którego w czasie pobytu w szkole występują objawy mogące wskazywać na infekcję dróg oddechowych jest izolowany w gabinecie profilaktycznym, do czasu odebrania go przez rodziców/opiekunów.
  6. Wychowawcy klas sporządzają wykaz danych kontaktowych rodziców/opiekunów, którzy zapewniających szybką komunikację w przypadku zachorowania ucznia lub w przypadku stwierdzenia zakażenia w szkole.
  7. Na teren szkoły poza uczniami i pracownikami szkoły mogą wchodzić wyłącznie pojedynczy rodzice i opiekunowie dzieci oddziału przedszkolnego i uczniów klas I-III oraz osoby, których wejście zostało wcześniej uzgodnione w sekretariacie szkoły.
  8. Paczki od kurierów i korespondencję pocztową od listonosza odbiera pracownik ochrony na stanowisku monitoringu.
  9. Na stronie internetowej szkoły oraz przy wejściu do szkoły dostępne są informacje opracowane przez Ministerstwo Zdrowia zawierające pouczenia jak należy postępować w przypadku stwierdzenia objawów zakażenia, numery telefonów instytucji z którymi należy się kontaktować, a także wytyczne sanitarne dotyczące szkoły oraz komunikaty dotyczące organizacji pracy szkoły w czasie epidemii.
  10. Kompleks szkolny podzielony został na trzy strefy budynków: strefa A (budynek A) wejście uczniów klas IV-VI od ul. Ducha Św. 2 i wejście uczniów klas VII-VIII od Placu Kolegiackiego i Parkingu parafialnego, strefa B (budynek B) wejście uczniów klas I-III od ul. Ducha Św. 4 i strefa C (budynek C,D) wejście dzieci oddziału przedszkolnego od ul. Ducha Św. 4.
  11. Budynki szkoły zostały podzielone na trzy strefy (ucznia, rodzica i żywienia). Każdą z nich oznaczono odpowiednim kolorem i dla każdej ustalono odrębny reżim sanitarny.
  12. Pracownicy obsługi przydzieleni są do wykonywania zadań na stanowisku pracy
    w jednej strefie wymienionej w punkcie 8.
  13. W czasie zajęć szkolnych, co 2 godziny, bezpiecznymi środkami odkażającymi wycierane są ciągi komunikacyjne, klamki, umywalki, baterie łazienkowe i toalety.
  14. Przed przerwą na zjedzenie drugiego śniadania, bezpiecznymi środkami dezynfekującymi wycierane są blaty stołów a uczniowie obowiązkowo myją i dezynfekują ręce.
  15. W sanitariatach dostępne są plakaty prezentujące prawidłowe mycie rąk.
  16. Prawie przed każdą salą, w której odbywają się zajęcia znajduje się zamontowany na ścianie dozownik z płynem do dezynfekowania rąk z instrukcją prawidłowego odkażania rąk.
  17. Po zakończeniu zajęć szkolnych, pomieszczenia szkolne i teren przynależący do szkoły sprzątają i dezynfekują pracownicy obsługi zgodnie z przydziałem zadań.
  18. W zależności od poziomu zagrożenia epidemicznego zebrania z rodzicami mogą być prowadzone w formie zdalnej.
  19. Na terenie szkoły zebrania z udziałem osób niebędących pracownikami szkoły mogą być organizowane wyłącznie w piątki po zakończeniu zajęć szkolnych.

 

III.  STREFA RODZICA

  1. Pomieszczenia, w których mogą przebywać rodzice i osoby postronne należą do strefy rodzica i oznaczone są kolorem czerwonym.
  2. W pomieszczenia należących do strefy rodzica w jednym czasie z zachowaniem obowiązujących odstępów może przebywać nie więcej niż 4 osoby.
  3. Do strefy rodzica może wejść tylko jeden opiekun ucznia.
  4. Osoby postronne, których wejście do szkoły zostało uzgodnione telefonicznie są przeprowadzane do wyznaczonego miejsca spotkania przez pracownika ochrony.
  5. Rodzice, opiekunowie i osoby postronne zobowiązani są do zakrywania ust i nosa oraz zachowania 1,5 m, a w oddziale przedszkolnym 2 m dystansu w stosunku do osób przebywających w tym otoczeniu.
  6. Każda osoba wchodząca do budynku szkoły zobowiązana jest zdezynfekować ręce lub nałożyć jednorazowe rękawice ochronne.
  7. W pomieszczeniach należących do strefy rodzica wyznaczony pracownik obsługi nadzoruje przestrzeganie zasad określonych w ust. 2-6.

 

IV.  STREFA UCZNIA

  1. Pomieszczenia, w których przebywają uczniowie należą do strefy ucznia i oznaczone są kolorem niebieskim.
  2. W pomieszczeniach należących do strefy ucznia poza uczniami mogą przebywać wyłącznie nauczyciele, wyznaczeni pracownicy obsługi i osoby wykonujące zadania zawodowe związane z procesem edukacyjnym na podstawie odrębnych przepisów.
  3. Uczniowie w strefie ucznia w sali lekcyjnej nie mają obowiązku zakrywania ust i nosa.
  4. Pracowników szkoły i nauczycieli mających kontakt z uczniami innych klas, obowiązuje zakrywania ust i nosa maseczką lub przyłbicą.
  5. W okresie gdy miasto Nowy Sącz objęte jest czerwoną lub żółtą strefą epidemiologiczną, uczniów przebywających poza salą lekcyjną w strefie wspólnej, np. podczas przerw międzylekcyjnych, obowiązuje zakrywania ust i nosa maseczką lub przyłbicą.
  6. Po wyjściu z szatni przed wejściem do sali lekcyjnej uczniowie zobowiązani są do dokładnego umycia rąk i dezynfekcji rąk płynem odkażającym (obowiązują ogólne zasady higieny: częste mycie rąk (po przyjściu do szkoły należy bezzwłocznie umyć lub zdezynfekować ręce), ochrona podczas kichania i kaszlu oraz unikanie dotykania oczu, nosa i ust).
  7. Oddziały szkolne mają na stałe przydzieloną szatnię (szafki ubraniowe) i w miarę możliwości sale lekcyjne oraz łazienki, które są oznaczone informacją, dla kogo są przeznaczone.
  8. Uczniowie w czasie zajęć szkolnych przebywają w wyznaczonych dla danego oddziału pomieszczeniach.
  9. Wyposażenie sal zajęć szkolnych dostosowane jest do wytycznych, a uczniowie mają przydzielone stałe miejsca przy stolikach.
  10. Zabawki udostępnione w świetlicy, przybory do ćwiczeń (piłki, skakanki, obręcze itp.) wykorzystywane podczas zajęć należy często czyścić lub dezynfekować.
  11. Uczniowie w czasie przerw międzylekcyjnych, oprócz przerwy śniadaniowej i obiadowej, przebywają w wyznaczonej części korytarza lub na powietrzu na podwórku szkolnym.
  12. Wychowawcy klas w uzgodnieniu z rodzicami ustalają dla każdego oddziału szczegółowe zasady spożywania drugiego śniadania, zapewnienia uczniom dostępu do wody pitnej, zasad przechowywania podręczników i przyborów szkolnych.
  13. Z wody pitnej dzieci mogą korzystać wyłącznie w formie dystrybutorów w jednorazowych kubkach.
  14. Zajęcia wychowania fizycznego odbywają się w miarę możliwości na powietrzu lub
    w wynajętej przez szkołę hali sportowej.
  15. Nauczyciele ustalają z uczniami szczegółowe zasady profilaktyki zakażeń odpowiednie do rodzaju prowadzonych zajęć.
  16. Wychowawcy klas opracowują dla każdego oddziału oddzielnie plan zajęć szkolnych
    z wyznaczeniem sal lekcyjnych, korytarzy i terenu przyszkolnego na których spędzają przerwy, miejsca i czasu przeznaczonego na zjedzenie drugiego śniadania oraz wyznaczonych terminów dla oddziału na korzystanie z biblioteki szkolnej i stołówki.
  17. Pracownicy obsługi wyznaczeni do stanowisk pracy w strefie ucznia, zobowiązani są do bieżącego nadzoru nad zachowaniem czystości w miejscach przebywania uczniów wg wytycznych dla szkół w części dotyczącej „higiena, czyszczenie i dezynfekcja pomieszczeń”, wyznaczonych zakresów zadań, w tym w szczególności wietrzenia sal lekcyjnych, wycierania miejsc najczęściej dotykanych przez uczniów bezpiecznymi środkami odkażającymi i dezynfekowania sanitariatów.
  18. Podczas ewentualnej zmiany sal lekcyjnych na zajęcia z informatyki, chemii, fizyki itp., sale których zmiany dotyczą, przed wejściem uczniów powinny być zdezynfekowane.

 

V.  AGENDY SZKOLNE I ZAJĘCIA POZALEKCYJNE.

  1. Uczniowie mogą korzystać z biblioteki szkolnej w dniach i godzinach wyznaczonych dla danego oddziału.
  2. W bibliotece mogą przebywać uczniowie, którzy zachowują bezpieczną odległość 1,5 m.
  3. Wypożyczone książki, materiały edukacyjne i czasopisma przechodzą kwarantannę przed kolejnym wypożyczeniem.
  4. Szczegółowe warunki organizacyjne i sanitarne korzystania z biblioteki, określa „Regulamin biblioteki szkolnej” dostępny na stronie internetowej szkoły.
  5. Zajęcia w świetlicy szkolnej odbywają się z uwzględnieniem zasad sanitarnych obowiązujących w strefie ucznia.
  6. Ze względu na ograniczoną ilość uczniów przebywających w świetlicy, opieką świetlicową objęci są wyłącznie uczniowie, których obydwoje rodziców/opiekunów pracuje. Rodzic, który nie pracuje zobowiązany jest odebrać dziecko ze szkoły zaraz po zakończonych zajęciach szkolnych.
  7. Szczegółowe warunki organizacyjne i sanitarne korzystania ze świetlicy szkolnej określa „Regulamin świetlicy szkolnej” dostępny na stronie internetowej szkoły.
  8. Zajęcia rozwijające zainteresowania i uzdolnienia uczniów, w szczególności zajęcia związane z kształtowaniem aktywności i kreatywności uczniów realizowane są
    w grupach uczniów przebywających w tym samym czasie w szkole z uwzględnieniem zasad sanitarnych obowiązujących w strefie ucznia.
  9. Zajęcia pozalekcyjne artystyczne i sportowe realizowane są w grupach uczniów z uwzględnieniem zasad sanitarnych obowiązujących w strefie ucznia zgodnie z regulaminami obiektów firm, które na podstawie umowy te zajęcia realizują.
  10. Transport uczniów na zajęcia wymienione w pkt. 8 realizowany jest przez firmę, z którą szkoła podpisała umowę. Uczniowie, opiekun i kierowca podczas jazdy, zobowiązani są do zakrywania ust i nosa maseczką lub przyłbicą. Po każdym zrealizowanym kursie, kierowca zobowiązany jest zdezynfekować pojazd, a szczególnie miejsca w których siedzieli uczniowie. Dopuszcza się indywidualny transport uczniów na w/w zajęcia przez ich rodziców/opiekunów.
  11. Zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, rewalidacyjne, reedukacyjne, logopedyczne, korekcyjno-kompensacyjne i zajęcia wyrównawcze, realizowane są z uwzględnieniem zasad sanitarnych obowiązujących w strefie ucznia.

 

VI.  STREFA ŻYWIENIA I STOŁÓWKA.

  1. Pomieszczenia należące do stołówki należą do strefy żywienia i oznaczone są kolorem zielonym.
  2. Przy organizacji żywienia obowiązują dotychczasowe wymagania odnoszące się do zbiorowego żywienia dzieci i młodzieży a dodatkowo procedury szczególnej ostrożności dotyczące zabezpieczenia epidemiologicznego pracowników, a także podwyższone standardy obróbki produktów żywnościowych, dezynfekcji opakowań produktów i higieny stanowisk pracy.
  3. Stołówka należy do strefy żywienia a miejsca spożywania posiłków wyznaczone są z zachowanie dystansu społecznego 1,5 m.
  4. Obiady szkolne realizowane są w formie cateringu. Obiady są posiłkami jednodaniowymi i wydawane są w jednorazowych pojemnikach z użyciem jednorazowych sztućców.
  5. Obiady wydawane są wg harmonogramu podczas dwóch przerw obiadowych. Ze względu na zachowanie bezpiecznych odległości w strefie wspólnej, część obiadów wydawanych będzie w wyznaczonych salach lekcyjnych. Zużyte jednorazowe pojemniki i sztućce gromadzone będą w specjalnie w tym celu przygotowanych workach, a miejsce w którym spożywany był posiłek zostanie zdezynfekowane.
  6. W trakcie przerwy obiadowej w stołówce mogą przebywać wyłącznie uczniowie korzystający z posiłków i nauczyciele wyznaczeni do opieki nad tymi uczniami.
  7. Przed wejściem do stołówki i spożywaniem posiłku uczniowie myją i dezynfekują ręce.
  8. W stołówce dostępne są płyny dezynfekujące ręce i instrukcje dezynfekowania rąk.
  9. Pracownik firmy cateringowej, wyciera stoły i krzesła płynem dezynfekującym po każdej osobie spożywającej posiłek.

 

Uczeń klasy 6a Wiktor Jeż wywalczył w Szczecinie, wspólnie z Hubertem Plenkiewiczem zawodnikiem AG Tenis Chorzowska Radom, złoty medal podczas Mistrzostw Polski w Tenisie do lat 12. Chłopcy w 1/8 pokonali parę Maksymilian Kwiatkowski i Patryk Kowal, w 1/4 turnieju wygrali z parą: Ignacio Tejerina i Sebastian Tejerina 6:0, 6:1, w półfinale przeciwnikami byli Antoni Kasperski i Igor Piasek (6:1, 6:2), w finale pokonali parę: Jan Sadzik, Jakub Tryjański odnosząc zwycięstwo 6:1, 6:3. Od kilku lat Wiktor należy do najlepszych w Polsce tenisistów, a w szkole objęty jest jest zindywidualizowanym tokiem nauczania. Życzymy dalszych sukcesów na ogólnopolskiej i międzynarodowej arenie sportowej.

Link do wywiadu z Wiktorem na portalu SĄDECZANIN:

https://sadeczanin.info/sport/sadecki-tenisowy-talent-wiktor-jez-wywalczyl-zloty-medal-mistrzostw-polski

 

Uczniowie klas ósmych zakończyli naukę w Katolickiej Szkole Podstawowej im. Ks. Franciszka Blachnickiego w Nowym Sączu, a uczniowie klasy 6m zakończyli kształcenie muzyczne w sześcioletnim cyklu nauczania Katolickiej Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I stopnia. Uroczyste pożegnanie absolwentów, połączone z wręczeniem końcowych świadectw i nagród, odbyło się w dniu 26.06.2020 r. w Auli Szkolnej z zachowaniem wszelkich wymogów i procedur bezpieczeństwa epidemiologicznego. Podczas uroczystości odbył się krótki koncert uczniów szkoły muzycznej oraz zaprezentowany został film pt."Szkolnych Wspomnień Czar" przygotowany przez Pana mgr Szczepana Małka. Film przedstawia (jak w kalejdoskopie) historię absolwentów od ślubowania w klasie pierwszej do egzaminu w klasie ósmej.

Dziękujemy nauczycielom, wychowawcom klas, a absolwentom życzymy pomyślnej rekrutacji do wymarzonej szkoły i sukcesów w nowym miejscu nauki w roku szkolnym 2020/2021.

Link do filmu "Szkolnych Wspomnień Czar" -  https://drive.google.com/file/d/1j7bAHlmQ4-8PgoGnA5QfDyVTPgD4CXAB/view?usp=sharing 

 

Trwająca pandemia oraz konieczność przestrzegania zaleceń powoduje, że zakończenie roku szkolnego 2019/2020 nie odbędzie się w tradycyjny sposób. Ze względu na ograniczenia i procedury GIS, MEN i MZ, nie jest możliwe zorganizowanie końcoworocznego uroczystego spotkania w Auli Szkolnej (Sali Przemienienia) z tak dużą ilością uczniów i rodziców. W związku z tym, w czwartek 25.06.2020 r. każdy wychowawca połączy się on-line ze swoją całą klasą i podsumuje pracę w minionym roku szkolnym. Natomiast w piątek 26.06.2020 r. będzie możliwość bezpośredniego spotkania się z wychowawcą podczas odbioru świadectwa, w wyznaczonej sali lekcyjnej i w indywidualnym terminie, według załączonego harmonogramu. Oczywiście konieczne będzie zachowanie rygoru epidemiologicznego (badanie temperatury ciała, maseczka, dezynfekcja rąk i rękawiczki). Jeżeli rodzice dziecka uznają, że jest to ze względu na trwającą epidemię ryzykowne, świadectwo może odebrać osobiście rodzic. Będzie również możliwość odebrania świadectwa w innym terminie, w czasie wakacji, a nawet we wrześniu. Świadectwo będzie przechowywane w arkuszu ocen ucznia (sekretariat szkoły będzie czynny w wakacje od godz. 9.00 do godz. 14.00).

W czwartek w Bazylice św. Małgorzaty odbędą się dwie Msze Święte z okazji zakończenia roku szkolnego. Pierwsza o godz. 11.00 dla uczniów klas I-IV, a druga o godz. 12.00 dla uczniów klas VI-VIII i uczniów Zespołu Szkół Katolickich.

Serdecznie zapraszamy.

                                HARMONOGRAM WYDAWANIA ŚWIADECTW - PIĄTEK 26.06.2020

Lp.

Klasa

Wychowawca klasy

Sala / budynek

Godzina

Uwagi

1

0

Ilona Szarek

1 / D

08.30 – 11.00

 

 

 

Wychowawca
ustala czasowy harmonogram 
dla rodziców do odbioru świadectw
(np. co 10 min. na każdą osobę lub 2 osoby na 15 min.)

2

1a

Anna Hebda

33 / B

3

1m

Wioletta Bodziony

24 / B

4

2a

Katarzyna Leśniak

14 / B

5

2m

Jolanta Bodurka

10 / B

6

3a

Anna Wilk

21 / B

7

3bm

Anna Głąb

20 / B

8

4am

Nicole Klatt

25 / B

 11.00 –13.30

9

5a

Danuta Michalik

30 / B

10

5bm

Kinga Brońska-Duda

2 / A

11

6a

Małgorzata Bochenek

13 / A

12

6b

Joanna Cebula

3 / A

13

7a

Marzena Poręba-Górak

1 / A

14

7b

Dorota Citak

4 / A

 

Wszystkim Uczniom - tym dużym i tym małym - życzymy zakończenia zdalnego nauczania, powrotu do szkoły, szalonych zabaw, wspaniałych przygód, prawdziwych przyjaciół oraz szczęścia i ciepła rodzinnego. Dyrekcja i Nauczyciele KSP i KNOSM.   

https://www.facebook.com/100300720088731/videos/293006345200144/?eid=ARBLvw4TTDx25huAvULyUbwZZOR1t4TtSnECILSwQii7yCcRN1lB9iMPuEFzxn0EAmcj-N20oeChg6_a&timeline_context_item_type=intro_card_work&timeline_context_item_source=100002240635897&fref=tag 

Nasz nauczyciel plastyki Pan mgr Stanisław Szarek, z okazji Dnia Dziecka, zaprasza dzieci i ich rodziców do rodzinnego rysowania. Pan Stanisław jest pomysłodawcą tej imprezy, która w tym roku z uwagi na sytuację epidemiologiczną, realizowana jest w formie on-line.

Decyzją Rządu RP, aby zabezpieczyć opiekę nad dziećmi rodziców powracających do pracy, od dnia 25 maja 2020 r. w szkołach podstawowych zostają częściowo wznowione zajęcia szkolne. W klasach I-III będą to zajęcia opiekuńcze i zajęcia edukacyjne, a w klasach VIII konsultacje z przedmiotów objętych Egzaminem Ósmoklasistów. W dalszej kolejności od dnia 1 czerwca w klasach IV-VII będą organizowane również konsultacje indywidualne i grupowe.
Poniżej zamieszczono zasady organizacji tych zajęć opracowane wg wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego, Ministra Zdrowia i Ministra Edukacji Narodowej. Zamieszczono również harmonogramy zajęć w klasach I-III i klasach VIII. Aktualnie jesteśmy w trakcie zbierania danych do uruchomienia konsultacji dydaktycznych w klasach IV-VIII. Warunkiem uczestnictwa w zajęciach i konsultacjach jest dostarczenie do sekretariatu szkoły przesłanego za pomocą dziennika elektronicznego, oświadczenia podpisanego przez rodziców lub prawnych opiekunów.

ORGANIZACJA ZAJĘĆ W KLASACH I-III
KATOLICKIEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. KS. FRANCISZKA BLACHNICKIEGO
I KATOLICKIEJ NIEPUBLICZNEJ OGÓLNOKSZTAŁCĄCEJ SZKOŁY MUZYCZNEJ I STOPNIA
W NOWYM SĄCZU

(obowiązuje od 25 maja 2020 r. zgodnie z „Wytycznymi GIS, MZ i MEN
dla szkół podstawowych – edukacja wczesnoszkolna”)

  1. Od dnia 25 maja 2020 r. uczniowie klas I-III Katolickiej Szkoły Podstawowej i Katolickiej Niepublicznej Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I Stopnia w Nowym Sączu będą brać udział w zajęciach opiekuńczo–wychowawczych i zajęciach dydaktycznych.
  2. Ze względu na mniejsze powierzchnie Sal w grupie będzie przebywać maksymalnie
    8 uczniów i nauczyciel.
  3. Do grupy przyporządkowani będą ci sami nauczyciele – zatrudnieni w świetlicy szkolnej, którzy według oddzielnego harmonogramu realizować będą zajęcia dydaktyczne na podstawie materiałów przekazanych przez wychowawcę danej klasy.
  4. Wychowawcy klas, z uczniami pozostającymi w domu, będą kontynuować zdalne nauczanie.
  5. Każda grupa uczniów przebywać będzie w wyznaczonej, w miarę możliwości stałej sali.
  6. Minimalna przestrzeń do zajęć dla uczniów i nauczyciela w Sali nie będzie mniejsza niż 4 m² na 1 osobę.
  7. Z sali, w której przebywa grupa, zostały usunięte przedmioty i sprzęty, których nie można skutecznie umyć, uprać lub zdezynfekować.
  8. Odległości pomiędzy stanowiskami dla uczniów w Sali będzie wynosić min. 1,5 m.
  9. Uczniowie mają zakaz zabierania ze sobą do szkoły niepotrzebnych przedmiotów, w tym zabawek.
  10. Uczeń powinien posiadać własne przybory i podręczniki, które w czasie zajęć będą znajdować się na stoliku szkolnym ucznia, w tornistrze lub we własnej szafce. Uczniowie nie będą wymieniać się przyborami szkolnymi między sobą.
  11. Podręczniki i zeszyty przyniesione do szkoły nie mogą być zabierane z powrotem do domu– pozostają w szkole.
  12. Sale będą wietrzone co najmniej raz na godzinę, w czasie przerwy, a w razie potrzeby także w czasie zajęć.
  13. Nauczyciel będzie organizował przerwy dla swojej grupy, w interwałach adekwatnych do potrzeb, jednak nie rzadziej niż po 45 min. Grupa będzie spędzać przerwy pod nadzorem nauczyciela.
  14. W razie odpowiedniej pogody, uczniowie będą korzystać z placu zabaw i boiska na podwórku na świeżym powietrzu. Będzie zachowana zmianowość grup i dystans pomiędzy nimi, aby ograniczyć aktywności sprzyjające bliskiemu kontaktowi pomiędzy uczniami.
  15. Na podwórku szkolnym i placu zabaw będą przebywać maksymalnie dwie grupy uczniów. Po każdych zajęciach używany sprzęt sportowy i urządzenia placu zabaw będą dezynfekowane
  16. Nie będzie możliwości bezpośredniego kontaktu poszczególnych grup uczniów i ich rodziców (będą różne godziny przyjmowania grup do szkoły).
  17. Rodzice i opiekunowie przyprowadzający/odbierający uczniów do/ze szkoły powinni zachować dystans społeczny w odniesieniu do pracowników szkoły oraz innych uczniów i ich rodziców wynoszący min. 2 m.
  18. Jedynym obowiązującym wejściem do szkoły dla rodziców i uczniów z klas I-III jest wejście od ul. Ducha Św. 4. Rodzice mogą wchodzić z dziećmi wyłącznie do przestrzeni wspólnej szkoły – korytarz dolny – parter w budynku B, z zachowaniem zasady – jeden rodzic z dzieckiem lub w odstępie 2 m od kolejnego rodzica z dzieckiem. Dziecko od opiekuna przejmuje pracownik szkoły i zaprowadza do wyznaczonej Sali i oczekującego z reszta dzieci nauczyciela.
  19. Rodzice i uczniowie wchodząc lub odbierając dziecko ze szkoły zachowują wszelkie środki ostrożności (m. in. osłona ust i nosa, rękawiczki jednorazowe lub dezynfekcja rąk).
  20. Nie będą organizowane żadne wyjścia poza teren szkoły.
  21. Szkoła zorganizowała zajęcia świetlicowe dla uczniów, których rodzice zgłosili potrzebę korzystania ze świetlicy szkolnej. Godziny pracy świetlicy wynikają z informacji zebranych od rodziców.
  22. Zajęcia świetlicowe będą odbywać się w świetlicy szkolnej z zachowaniem zasady 4 m² na osobę. W razie potrzeby będą wykorzystane inne sale dydaktyczne.
  23. Uczniowie po zakończeniu zajęć opiekuńczych w świetlicy przekazywani są rodzicom lub innym upoważnionym opiekunom przez drzwi zewnętrzne znajdujące się bezpośrednio w sali świetlicowej (do kontaktu miedzy rodzicem i nauczycielem w świetlicy został zamontowany dodatkowy dzwonek).
  24. Do szkoły może uczęszczać wyłącznie uczeń zdrowy, bez objawów chorobowych sugerujących chorobę zakaźną.
  25. Zabrania się przyprowadzać ucznia do szkoły, jeżeli w domu przebywa osoba na kwarantannie lub izolacji.
  26. Uczniowie do szkoły powinni być przyprowadzani/odbierani przez osoby zdrowe na podstawie odpowiedniego upoważnienia.
  27. Nauczyciele i inni pracownicy szkoły będą zachowywać dystans społeczny między sobą, w każdej przestrzeni szkoły, wynoszący min. 1,5 m.
  28. Personel kuchenny i pracownicy administracji oraz obsługi sprzątającej będą ograniczać kontakty z uczniami oraz nauczycielami.
  29. Będzie ograniczone do minimum i w wyznaczonych obszarach, przebywanie osób z zewnątrz w szkole, z zachowaniem wszelkich środków ostrożności (m. in. osłona ust i nosa, rękawiczki jednorazowe lub dezynfekcja rąk, tylko osoby zdrowe).
  30. Został zapewniony szybki telefoniczny sposób komunikacji z rodzicami/opiekunami ucznia.
  31. Szkoła zapewnia termometry bezdotykowe do codziennego pomiaru temperatury. Termometry będą po każdym porannym badaniu dezynfekowane. Rodzice muszą wyrazić zgodę na pomiar temperatury.
  32. Dziecko, u którego pojawią się niepokojące objawy choroby, będzie odizolowane w odrębnym pomieszczeniu (gabinet profilaktyczny) – w takiej sytuacji niezwłocznie zostaną powiadomieni rodzice/opiekunowie w celu pilnego odebrania ucznia ze szkoły.

HARMONOGRAM ZAJĘĆ OPIEKUŃCZYCH I DYDAKTYCZNYCH W KLASACH I-III OD DNIA 25.05.2020

Zajęcia dydaktyczne z edukacji wczesnoszkolnej:

Klasy I - mgr Larysa Wolska - stała sala nr 24
Klasy II - mgr Anna Plata- Kostecka - stała sala nr 21 
Klasy III - mgr Magdalena Stanaszek - stała sala nr 20

                                         

        Godz. zajęć


Dni tygodnia

06.45 – 09.30

09.30 – 12.30

12.30 – 16.30

Zajęcia opiekuńcze

Zajęcia dydaktyczne

Zajęcia opiekuńcze

Poniedziałek

mgr Marta Dziedzic

edukacja wczesnoszkolna

mgr Marta Dziedzic

Wtorek

mgr Larysa Wolska

edukacja wczesnoszkolna

mgr Anna Komsa

Środa

mgr Karolina Zielińska

edukacja wczesnoszkolna

mgr Marta Dziedzic

Czwartek

mgr Halina Czerwińska

edukacja wczesnoszkolna

mgr Karolina Zielińska

Piątek

mgr Karolina Zielińska

eddukacja wczesnoszkolna

mgr Marta Dziedzic


ORGANIZACJA ZAJĘĆ KONSULTACYJNYCH W KLASACH IV-VIII
KATOLICKIEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. KS. FRANCISZKA BLACHNICKIEGO
I W KLASACH IV-VI KATOLICKIEJ NIEPUBLICZNEJ OGÓLNOKSZTAŁCĄCEJ SZKOŁY MUZYCZNEJ I STOPNIA
W NOWYM SĄCZU

(obowiązuje w kl. VIII od 25 maja 2020 r., a w kl. IV-VII od 1.06.2020 r. zgodnie z „Wytycznymi GIS, MZ i MEN dla szkół podstawowych – konsultacje w szkole”)

  1. Od dnia 25 maja 2020 r. uczniowie klas VIII Katolickiej Szkoły Podstawowej, od 1.06.2020 r. uczniowie kl. IV-VII Katolickiej Szkoły Podstawowej i kl. IV-VI Katolickiej Niepublicznej Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I Stopnia w Nowym Sączu będą brać udział w konsultacjach.
  2. Ze względu na mniejsze powierzchnie Sal w grupie będzie przebywać maksymalnie
    8-9 uczniów i nauczyciel.
  3. Do grupy przyporządkowani będą ci sami nauczyciele prowadzący zajęcia z danego przedmiotu, którzy będą realizować konsultacje według oddzielnego harmonogramu.
  4. Wychowawcy klas, z uczniami pozostającymi w domu, będą kontynuować zdalne nauczanie.
  5. Każda grupa uczniów przebywać będzie w wyznaczonej, w miarę możliwości stałej sali.
  6. Minimalna przestrzeń do zajęć dla uczniów i nauczyciela w Sali nie będzie mniejsza niż 4 m² na 1 osobę.
  7. Z sali, w której przebywa grupa, zostały usunięte przedmioty i sprzęty, których nie można skutecznie umyć, uprać lub zdezynfekować.
  8. Odległości pomiędzy stanowiskami dla uczniów w Sali będzie wynosić min. 1,5 m.
  9. Uczniowie mają zakaz zabierania ze sobą do szkoły niepotrzebnych przedmiotów.
  10. Uczeń powinien posiadać własne przybory i zeszyt lub notatnik, które w czasie zajęć będą znajdować się na stoliku szkolnym ucznia, w tornistrze lub we własnej szafce. Uczniowie nie będą wymieniać się przyborami szkolnymi między sobą.
  11. Uczniowie korzystający z konsultacji, nie przynoszą do szkoły podręczników – nauczyciele wykorzystują e-booki, monitory interaktywne lub gotowe jednorazowe kserowane materiały.
  12. Przyniesione do szkoły zeszyty lub notatniki pozostają w szkole i przechowywane są na kolejne zajęcia w szafce szkolnej ucznia.
  13. Uczniowie mają możliwość korzystania z biblioteki szkolnej według odrębnego harmonogramu i ustalonych zasad higieniczno-zdrowotnych (szczegółowe wytyczne: https://www.gov.pl/web/rozwoj/biblioteki).
  14. Bibliotekarz, wyznaczy miejsce składowania oddawanych podręczników oznaczone datą, w której zostały przyjęte, tak aby uwzględnić obowiązujący okres kwarantanny.
  15. Sale będą wietrzone co najmniej raz na godzinę, w czasie przerwy między konsultacjami, a w razie potrzeby także w czasie zajęć.
  16. Nauczyciel będzie organizował przerwy dla swojej grupy, w interwałach adekwatnych do potrzeb, jednak nie rzadziej niż po 45 min. Grupa będzie spędzać przerwy pod nadzorem nauczyciela tak aby były zachowane obowiązujący dystans społeczny.
  17. Nauczyciel będzie przypominał o obowiązku stosowania zasad higieny: częstego mycia rąk wodą z mydłem, nie podawania ręki na powitanie, zachowaniu odpowiedniego dystansu,
    a także unikania dotykania oczu, nosa i ust. Ponadto będzie zwracał uwagę na odpowiedni sposób zasłania twarzy podczas kichania czy kasłania.
  18. Nie będzie możliwości bezpośredniego kontaktu poszczególnych grup uczniów (będą różne godziny przyjmowania grup konsultacyjnych do szkoły).
  19. Obowiązującymi wejściami do szkoły dla uczniów z klas IV-VIII jest wejście od ul. Ducha Św.2
    i wejście od Placu Parafialnego.
  20. Uczniowie wchodząc lub wychodząc ze szkoły zachowują wszelkie środki ostrożności (m. in. osłona ust i nosa, rękawiczki jednorazowe lub dezynfekcja rąk).
  21. Do szkoły może uczęszczać wyłącznie uczeń zdrowy, bez objawów chorobowych sugerujących chorobę zakaźną.
  22. Zabrania się uczniowi przychodzenia do szkoły na konsultacje, jeżeli w domu przebywa osoba na kwarantannie lub izolacji.
  23. Nauczyciele i inni pracownicy szkoły będą zachowywać dystans społeczny między sobą, w każdej przestrzeni szkoły, wynoszący min. 1,5 m.
  24. Pracownicy administracji oraz obsługi sprzątającej będą ograniczać kontakty z uczniami oraz nauczycielami.
  25. Będzie ograniczone do minimum i w wyznaczonych obszarach, przebywanie osób z zewnątrz w szkole, z zachowaniem wszelkich środków ostrożności (m. in. osłona ust i nosa, rękawiczki jednorazowe lub dezynfekcja rąk, tylko osoby zdrowe).
  26. Został zapewniony szybki telefoniczny sposób komunikacji z rodzicami/opiekunami ucznia.
  27. Szkoła zapewnia termometry bezdotykowe do codziennego pomiaru temperatury. Termometry bezdotykowe będą po każdym badaniu danej grupy dezynfekowane. Rodzice muszą wyrazić zgodę na pomiar temperatury.
  28. Uczeń, u którego pojawią się niepokojące objawy choroby, będzie odizolowany w odrębnym pomieszczeniu (sala nr 16A przy pokoju nauczycielskim) – w takiej sytuacji niezwłocznie zostaną powiadomieni rodzice / opiekunowie w celu pilnego odebrania ucznia ze szkoły.


HARMONOGRAM KONSULTACJI GRUPOWYCH Z PRZEDMIOTÓW EGZAMINACYJNYCH OD 25-10.06.2020

Klasa VIII a

Godziny

Poniedziałek

Wtorek

Środa

Czwartek

Piątek

08.00-08.45

Język polski
gr. I

Matematyka
gr. II

Język polski
gr. I

Matematyka
gr. II

 

Język polski
gr. I

Matematyka
gr. II

 

08.55-09.40

Język polski
gr. II

Matematyka
gr. I

Język polski
gr. II

Matematyka
gr. I

 

Język polski
gr. II

Matematyka
gr. I

 

09.50-10.35

Język angielski
gr. I

Język angielski
 gr. II

 

 

 

Język angielski
gr. I

Język angielski
gr. II

 

10.45-11.30

Język angielski
 gr. I

Język angielski
gr. II

 

 

 

 

 

 


Klasa VIII b

Godziny

Poniedziałek

Wtorek

Środa

Czwartek

Piątek

08.00-08.45

Język angielski
gr. I

Język angielski
gr. II

 

 

 

 

 

 

08.55-09.40

Język angielski
gr. I

Język angielski
gr. II

 

 

 

Język angielski
gr. I

Język angielski
gr. II

 

09.50-10.35

Język polski 
gr. I

Matematyka
gr. II

Język polski
gr. I

Matematyka
gr. II

 

Język polski
gr. I

Matematyka
gr. II

 

10.45-11.30

Język polski 
gr. II

Matematyka
 gr. I

Język polski
gr. I

Matematyka
gr. II

 

Język polski
gr. II

Matematyka
gr. I

 


GRUPY UCZNIÓW KLAS 8A i 8B - PODZIAŁ WEDŁUG GRUP JĘZYKA ANGIELSKIEGO

KLASA 8A

KLASA 8B

GR. 1 – stała sala nr 1

GR. II – stała sala nr 2

GR. I – stała sala nr 3

GR. II – stała sala nr 13

1. Bałuszyński Jakub

2. Fałowski Karol

3. Ledniowski Mikołaj

4. Leśniak Kamil

5. Mółka Magdalena

6. Nosal Amelia

7. Połomski Michał

8. Załęski Kamil

9. Załęski Krystian

1. Duha Maciej

2. Kowalczyk Stanisław

3. Kulig Tymon

4. Olech Łukasz

5. Sajdak Fabian

6. Ślusarek Zuzanna

7. Towarnicka-Górka Amelia

8. Zelek Jan

9. Zwoliński-Mąka Aleksander

1. Dybaś Mateusz

2. Jackowicz-Nowak Szymon

3. Janczyk Tomasz

4. Korwin-Kochanowska Sofia

5. Olszewska Nadia

6. Poremba Nikola

 

1. Cisoń Maja

2. Piórkowska Sara

3. Różycka Natalia

4. Rzeźnik Gabriela

5. Staszak Piotr

6. Wolak Kinga

7. Wolak Klaudia

 


HIGIENA, CZYSZCZENIE I DEZYNFEKCJA POMIESZCZEŃ I POWIERZCHNI

  1. Przy wejściach do szkoły zostały umieszczone numery telefonów do właściwej stacji sanitarno-epidemiologicznej, oddziału zakaźnego szpitala i służb medycznych oraz organów, z którymi należy się kontaktować w przypadku stwierdzenia objawów chorobowych.
  2. Przy wejściach do budynku szkoły umieszczone zostały dozowniki z płynem dezynfekującym do rąk wraz z zamieszczoną informację o sposobie jego użycia oraz obowiązku dezynfekowaniu rąk przez wszystkie osoby wchodzące do szkoły.
  3. Wyznaczone osoby będą pilnowały, aby wszyscy wchodzący do szkoły dezynfekowali dłonie lub zakładały rękawiczki ochronne, aby miały zakryte usta i nos oraz nie przekraczały obowiązujących stref przebywania.
  4. Obowiązkiem nauczycieli jest dopilnowanie, aby uczniowie często myli ręce i stosowali obowiązujące zasady higieniczno-zdrowotne, szczególnie po przyjściu do szkoły oraz po skorzystaniu z toalety.
  5. Dyrekcja szkoły będzie często monitorowała codzienne prace porządkowe, ze szczególnym uwzględnieniem utrzymania w czystości sal zajęć, pomieszczeń sanitarnohigienicznych, toalet, ciągów komunikacyjnych, dezynfekcji powierzchni dotykowych – poręczy, klamek i powierzchni płaskich, w tym blatów w salach i w jadalni, klawiatur instrumentów, włączników prądu itp.
  6. Osoby przeprowadzające dezynfekcję, muszą ściśle przestrzegać zaleceń producenta znajdujących się na opakowaniu środka do dezynfekcji. Ważne jest ścisłe przestrzeganie czasu niezbędnego do wywietrzenia dezynfekowanych pomieszczeń, przedmiotów, tak aby uczniowie nie byli narażeni na wdychanie oparów środków służących do dezynfekcji.
  7. Wszyscy pracownicy szkoły, którzy zgłosili taką potrzebę zostali zaopatrzeni w indywidualne środki ochrony osobistej – jednorazowe rękawiczki, maseczkę na usta i nos lub „przyłbicę”.
  8. W pomieszczeniach sanitarnohigienicznych zostały wywieszone plakaty z zasadami prawidłowego mycia rąk, a przy dozownikach z płynem do dezynfekcji rąk – instrukcje.

ZASADY KORZYSTANIA Z USŁUG GASTRONOMICZNYCH

  1. Szkoła zapewniła dla uczniów i nauczycieli korzystanie z dystrybutorów wody pitnej z jednorazowych kubeczków przez uczniów pod nadzorem opiekuna.
  2. Szkoła zapewnia dla uczniów, których rodzice zgłosili taką potrzebę, obiady w formie kateringu wydawane w jadalni szkolnej.
  3. Obok warunków higienicznych wymaganych przepisami prawa odnoszących się do funkcjonowania żywienia zbiorowego, dodatkowo wprowadzono zasady szczególnej ostrożności dotyczące zabezpieczenia pracowników, odległość stanowisk pracy, środków ochrony osobistej.
  4. Zwracana będzie szczególna uwaga na utrzymanie wysokiej higieny, mycia i dezynfekcji stanowisk pracy, opakowań produktów, sprzętu kuchennego, naczyń stołowych oraz sztućców.
  5. Korzystanie z posiłków będzie bezpieczne, w miejscu do tego przeznaczonym (w razie potrzeby będzie wprowadzone zmianowe wydawanie posiłków, czyszczenie blatów stołów i poręczy krzeseł po każdej grupie). Wielorazowe naczynia i sztućce będą każdorazowo wyparzane.

POSTĘPOWANIE W PRZYPADKU PODEJRZENIA ZAKAŻENIA U PRACOWNIKÓW SZKOŁY

  1. Do pracy w szkole będą mogli przychodzić jedynie zdrowe osoby, bez jakichkolwiek objawów wskazujących na chorobę zakaźną.
  2. Nie będą angażowane w zajęcia osoby powyżej 60. roku życia lub osoby z istotnymi problemami zdrowotnymi, które zaliczają osobę do grupy tzw. podwyższonego ryzyka.
  3. Wyznaczono salę nr 40 (2 piętro), w której będzie można odizolować osobę w przypadku zdiagnozowania objawów chorobowych. Sala ta wyposażona jest w środki ochrony i płyn dezynfekujący.
  4. Przygotowano procedurę postępowania na wypadek zakażenia koronawirusem lub zachorowania na COVID-19, która uwzględnia następujące założenia:
  • pracownicy szkoły powinni zostać poinstruowani, że w przypadku wystąpienia niepokojących objawów nie powinni przychodzić do pracy, pozostać w domu i skontaktować się telefonicznie ze stacją sanitarno-epidemiologiczną, oddziałem zakaźnym, a w razie pogarszania się stanu zdrowia zadzwonić pod nr 999 lub 112 i poinformować, że mogą być zakażeni koronawirusem,
  • zaleca się bieżące śledzenie informacji Głównego Inspektora Sanitarnego i Ministra Zdrowia, dostępnych na stronach gis.gov.pl, a także obowiązujących przepisów prawa,
  • w przypadku wystąpienia u pracownika będącego na stanowisku pracy niepokojących objawów sugerujących zakażenie koronawirusem należy niezwłocznie odsunąć go od pracy. Należy wstrzymać przyjmowanie kolejnych grup uczniów, powiadomić właściwą miejscowo powiatową stację sanitarno-epidemiologiczną i stosować się ściśle do wydawanych instrukcji i poleceń,
  • obszar, w którym poruszał się i przebywał pracownik, należy poddać gruntownemu sprzątaniu, zgodnie z funkcjonującymi w podmiocie procedurami oraz zdezynfekować powierzchnie dotykowe (klamki, poręcze, uchwyty itp.) oraz zastosować się do indywidualnych zaleceń wydanych przez inspektorat sanitarny,
  • zaleca się przygotowanie i umieszczenie w określonym miejscu (łatwy dostęp) potrzebnych numerów telefonów, w tym do stacji sanitarno-epidemiologicznej, służb medycznych,
  • należy stosować się do zaleceń państwowego powiatowego inspektora sanitarnego przy ustalaniu, czy należy wdrożyć dodatkowe procedury biorąc pod uwagę zaistniały przypadek,
  • zaleca się ustalenie listy osób przebywających w tym samym czasie w części/częściach podmiotu, w których przebywała osoba podejrzana o zakażenie i zalecenie stosowania się do wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego dostępnych na stronie gov.pl/web/koronawirus/ oraz gis.gov.pl odnoszących się do osób, które miały kontakt z zakażonym,
  • zawsze w przypadku wątpliwości należy zwrócić się do właściwej powiatowej stacji sanitarno-epidemiologicznej w celu konsultacji lub uzyskania porady.

 

 

W związku z pojawiającymi się informacjami o naliczaniu opłat za połączenia w aplikacji do zdalnego nauczania (Google Meet), przekazujemy Państwu informację, że opłaty naliczają się tylko przy próbie dołączenia do wideokonferencji przy użyciu telefonu i wybraniu numeru dostępnego pod linkiem do spotkania (z numerem kierunkowym +1 .....).

Połączenie z wideokonferencją przy wykorzystaniu przeglądarki (Chrome, Firefox), aplikacji Meet (iOS, Android) jest bezpłatne. Dlatego należy korzystać tylko z linka dostępnego na Google Classroom lub przesłanego przez nauczyciela.

Pełna informacja w pliku - link do pliku poniżej:

https://drive.google.com/file/d/1boVtg1uVRpGQ6JLKUhzG0hYkFnhzxoCu/view 

 

 

Do 24 maja br. przedłużona została przerwa w nauczaniu stacjonarnym w jednostkach systemu oświaty. Nauka będzie się odbywać na odległość. 

Wobec utrzymującej się wysokiej liczby zachorowań wywołanych rozprzestrzenianiem się wirusa COVID-19 przepisami rozporządzenia z dnia 11 marca 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 Minister Edukacji Narodowej zdecydował
o podjęciu działań profilaktycznych, zapobiegających rozprzestrzenianiu się wirusa wśród dzieci i młodzieży i ograniczeniu – w terminie od 27 kwietnia do 24 maja 2020 r. – działalności niektórych jednostek systemu oświaty.

Przypomnijmy, że w czasie ograniczenia funkcjonowania szkół i placówek oświatowych związanego z zagrożeniem epidemiologicznym nauka jest realizowana na odległość. Za jej organizację odpowiada dyrektor szkoły.

Podstawa prawna

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 kwietnia 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 

Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej

Przed Niedzielą Palmową w ramach zdalnego nauczania w kl. 1m przy dużym zaangażowaniu rodziców odbył się Konkurs na NAJPIĘKNIEJSZĄ PALMĘ WIELKANOCNĄ. Jury w składzie: wychowawca Wioleta Bodziony, wicedyrektorzy Renata Halota i Kinga Pawlikowska, oceniało kompozycję, pomysłowość, wykorzystane materiały oraz wkład pracy w wykonanie. A oto wyniki konkursu:

I MIEJSCA: Luiza Tokarz, Wiktoria Zdrzałka, Hanna Stanaszek, Oliwia Kaczwińska

II MIEJSCA: Wiktoria Kociołek,Gabrysia Marszałek, Helena Sadecka, Emilia Michałowska

III MIEJSCE: Piotr Ciesielka

Wszystkim dzieciom gratulujemy i dziękujemy za udział w konkursie. Każdy z uczestników konkursu po powrocie do szkoły otrzyma nagrodę od Dyrektora Szkoły.

 

Szanowni Państwo.
W kontekście otrzymanych telefonów oraz niżej zamieszczonych komentarzy "Agnieszki Kajder", "Zosi Fe" i "Marii Nowak":
pragnę wyjaśnić, że poprzednia informacja dotycząca wprowadzenia wideokonferencji do nauczania w okresie kwarantanny, nie dotyczy nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, wf, techniki, plastyki, muzyki, wychowawców świetlicy, bibliotekarza, pedagoga i psychologa. Poza tym muszę sprostować, że również nauczyciele przedmiotów takich jak historia, język polski, religia, przyroda, biologia, geografia i języki obce, jeżeli uważają, że do 25 marca wystarczy kontakt poprzez dziennik elektroniczny z wykorzystaniem e-booków, to nie muszą oni stosować narzędzia wideokonferencji. Trochę inaczej jest w przypadku przedmiotów ścisłych takich jak matematyka, fizyka, chemia i informatyka. Często nie da się wytłumaczyć niezrozumiałych treści materiału / zadań, bez zastosowania tej formy zdalnego nauczania (również zostawiam to w gestii tych nauczycieli). W okresie kwarantanny koncentrujemy się głównie na powtórzeniu i utrwaleniu dotychczas zrealizowanego materiału nauczania.
Moją intencją było, aby wszyscy nauczyciele spróbowali pracy tym nowym narzędziem, ponieważ po przedłużeniu okresu kwarantanny być może taka forma pracy będzie konieczna. Poza tym, zajęcia z wykorzystaniem wideokonferencji, to nie są typowe zajęcia lekcyjne w kontekście ilości zajęć, czasu trwania zajęć i podziału godzin. Czas kontaktu z uczniami ustala indywidualnie nauczyciel według własnego uznania i potrzeb w porozumieniu z innymi nauczycielami, tak aby te zajęcia ze sobą się nie pokryły.

Jako Dyrektor Szkoły znalazłem się w trudnej sytuacji. Mam obowiązek zorganizować zdalne nauczanie dzieci w okresie kwarantanny, ale mogę w tym iść na łatwiznę i ograniczyć się do dziennika elektronicznego i e-booków lub spróbować coś więcej, co za chwilę po przedłużeniu okresu kwarantanny może być potrzebą chwili. Rodzice cały czas się ze mną komunikują - odbieram od Państwa informacje ze sobą sprzeczne - jedne z akceptacją podjętych działań, drugie przeciwnie. Muszę na nie reagować i na nie odpowiadać.
Chciałbym, aby temat zdalnego nauczania w formie wideokonferencji był dla nas wszystkich wyzwaniem i specyficznym eksperymentem. Czy jest on dobry czy zły, przekonamy się dopiero wtedy, gdy spróbujemy z niego skorzystać. Udział w nim nie jest obligatoryjny dla nauczycieli i dla uczniów.
Jeżeli ktoś z Państwa w zorganizowaniu w warunkach domowych wideokonferencji ma problem ze sprzętem, to może wypożyczyć ze szkoły laptopa lub wykorzystać telefon komórkowy. Poniżej link do instrukcji instalacji aplikacji mobilnej Cisco Webex Meetings na telefon i udziału w wideokonferencji:

https://documentcloud.adobe.com/link/track…

Życzę w tym trudnym dla nas czasie spokoju i zdrowia. Pozdrawiam. Zbigniew Małek.

PS. W przypadku indywidualnych pytań jestem dostępny telefonicznie lub mailowo.

Dziękuję wszystkim Rodzicom i Dzieciom, które licznie odwiedziły nas w Dniu Otwartym. Goście mogli poznać pracę szkoły od podszewki, zapytać o wszystko oraz uczestniczyć w bardzo ciekawych zajęciach. Dziękuję nauczycielom, pracownikom szkoły oraz uczniom za zaangażowanie i przygotowanie tego spotkania z przyszłymi członkami społeczności naszych dwóch szkół. 
Dyrektor szkoły Zbigniew Małek.

Minister Edukacji Narodowej na podstawie tzw. ustawy specjalnej przygotował rozporządzenie, które czasowo ogranicza funkcjonowanie jednostek systemu oświaty na obszarze całej Polski. Według tego rozporządzenia na dwa tygodnie od 12 do 25 marca zostają zawieszone wszystkie zajęcia szkolne. W dniach 12 i 13 marca szkoła może realizować jedynie zajęcia opiekuńcze dla uczniów, których rodzice nie będą mieli możliwości zagwarantować opieki we własnym zakresie. 
Od poniedziałku, 16 marca uczniowie nie przychodzą do przedszkoli i szkół. Nauczyciele pozostają w gotowości do pracy, natomiast pracownicy administracji i obsługi pracują normalnie.
Nauczyciele starają się przygotować materiały dydaktyczne do samodzielnej pracy uczniów w domu. wykorzystując techniki pracy w wersji on-line. W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty nauczycielom pozostającym w gotowości do pracy przysługuje wynagrodzenie ustalone na podstawie Kodeksu Pracy (art. 81 § 1).

Rodzicu:

  • zachęcaj dziecko do samodzielnej nauki w czasie gdy nie będzie lekcji w szkole. Ministerstwo Edukacji Narodowej na platformie epodręczniki.pl. udostępnia szereg materiałów edukacyjnych, które pozwalają uzupełnić, ugruntować i poszerzyć wiedzę. Dostęp do tych zasobów jest bezpłatny;
  • jeśli masz dziecko w wieku do 8 lat, przysługuje Ci zasiłek opiekuńczy do 14 dni. Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie internetowej ZUS;
  • przekaż osobom, które będą opiekować się Twoim dzieckiem, podstawowe informacje dotyczące bezpieczeństwa i higieny;
  • rygorystycznie przestrzegaj w domu zasad higieny i czystości pomieszczeń, w których przebywasz;
  • śledź na bieżąco komunikaty GIS, MZ i MEN o sytuacji epidemiologicznej w kraju oraz informacje przesyłane przez dyrektora szkoły.

Uczniu:

  • pamiętaj o swoim bezpieczeństwie w domu. Unikaj miejsc, gdzie są duże skupiska ludzi (np. komunikacja publiczna, kino, teatr, centra handlowe);
  • przerwa w funkcjonowaniu Twojej szkoły nie powinna oznaczać dni wolnych od nauki;
  • odpowiedzialnie wykorzystaj czas zawieszenia zajęć w Twojej szkole. Przeczytaj ulubioną książkę, spróbuj uzupełnić swoje wiadomości lub rozwijaj kompetencje. Skorzystaj przy tym z darmowej platformy epodreczniki.pl i materiałów przesłanych przez Twojego nauczyciela;
  • przestrzegaj w domu zasad higieny i czystości pomieszczeń, w których przebywasz.

 

Jak się zabezpieczyć przed koronawirusem?

  • Często myj ręce przy użyciu mydła i wody.
  • Przy kasłaniu i kichaniu zakrywaj usta i nos. Zachowaj co najmniej metr odległości od osób, które kaszlą i kichają.

Osoby wracające z regionów zarażonych koronawirusem powinny powiadomić o tym telefonicznie stację sanitarno-epidemiologiczną lub zgłosić się do oddziału obserwacyjno-zakaźnego. Więcej informacji dotyczących koronawirusa na stronie: gov.pl/koronawirus

Podejrzewasz u siebie koronawirusa? Zadzwoń pod numer 800 190 590!

Bezpłatna infolinia NFZ jest czynna całą dobę, przez 7 dni w tygodniu. Wykwalifikowani konsultanci poinformują Cię, co zrobić, by otrzymać pomoc.

 

W dniu 17 stycznia 2020r. W Nowym Sączu w Hali MOSiR odbyły się  Igrzyska Młodzieży Szkolnej w Indywidualnym Tenisie Stołowym Dziewcząt .

Oto wyniki:

III  miejsce -  Magdalena Mółka

V miejsce -  Żaneta Bodurka

W dniu 14 lutego 2020r. w Nowym Sączu w  Hali MOSiR odbyły się Igrzyska Młodzieży Szkolnej w Indywidualnym Tenisie Stołowym Chłopców.

Mistrzostwo Nowego Sącza

I miejsce -  I – Kamil Leśniak

II miejsce –  Karol Wiejski

III miejsce – Krzysztof Mółka

IV miejsce – Maksym Marcoll

Dziewczęta i   chłopcy  będą  reprezentować naszą szkołę na zawodach rejonowych w Ropie.

GRATULUJEMY!!!!  

Serdecznie gratulujemy wszystkim uczniom  edukacji wczesnoszkolnej, którzy wzięli udział w jesiennej sesji Ogólnopolskiego Konkursu Przedmiotowego Leon. Uczestnicy zmagali się testami z  MATEMATYKI oraz z ZINTEGROWANYCH SPRAWNOŚCI.

Wśród uczestników mamy laureatów konkursu:

MATEMATYKA KLASA II  Marcelina Sochaj (7 miejsce)  oraz Julia Obiedzińska (8 miejsce)

MATEMATYKA KLASA III Piotr Łącki (4 miejsce),Laura Gucwa (5miejsce) oraz Lena Garścia (6 miejsce)

ZINTEGROWANE SPRAWNOŚCI KLASA II                Julia Obiedzińska (5 miejsce), Marcelina Sochaj (6 miejsce) oraz Adam Wachelka (6 miejsce ex aequo).

ZINTEGROWANE SPRAWNOŚCI KLASA III Piotr Łącki (6miejsce) oraz Maksymilian Wygoda (7 miejsce).

Mamy nadzieję, że udział w konkursie był dla nich pozytywnym doświadczeniem. Gratulujemy sukcesów i zapraszamy do udziału w kolejnej edycji- wiosennej- już w marcu!!!

Początek strony