Szanowni Państwo.
W kontekście otrzymanych telefonów oraz niżej zamieszczonych komentarzy "Agnieszki Kajder", "Zosi Fe" i "Marii Nowak":
pragnę wyjaśnić, że poprzednia informacja dotycząca wprowadzenia wideokonferencji do nauczania w okresie kwarantanny, nie dotyczy nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, wf, techniki, plastyki, muzyki, wychowawców świetlicy, bibliotekarza, pedagoga i psychologa. Poza tym muszę sprostować, że również nauczyciele przedmiotów takich jak historia, język polski, religia, przyroda, biologia, geografia i języki obce, jeżeli uważają, że do 25 marca wystarczy kontakt poprzez dziennik elektroniczny z wykorzystaniem e-booków, to nie muszą oni stosować narzędzia wideokonferencji. Trochę inaczej jest w przypadku przedmiotów ścisłych takich jak matematyka, fizyka, chemia i informatyka. Często nie da się wytłumaczyć niezrozumiałych treści materiału / zadań, bez zastosowania tej formy zdalnego nauczania (również zostawiam to w gestii tych nauczycieli). W okresie kwarantanny koncentrujemy się głównie na powtórzeniu i utrwaleniu dotychczas zrealizowanego materiału nauczania.
Moją intencją było, aby wszyscy nauczyciele spróbowali pracy tym nowym narzędziem, ponieważ po przedłużeniu okresu kwarantanny być może taka forma pracy będzie konieczna. Poza tym, zajęcia z wykorzystaniem wideokonferencji, to nie są typowe zajęcia lekcyjne w kontekście ilości zajęć, czasu trwania zajęć i podziału godzin. Czas kontaktu z uczniami ustala indywidualnie nauczyciel według własnego uznania i potrzeb w porozumieniu z innymi nauczycielami, tak aby te zajęcia ze sobą się nie pokryły.

Jako Dyrektor Szkoły znalazłem się w trudnej sytuacji. Mam obowiązek zorganizować zdalne nauczanie dzieci w okresie kwarantanny, ale mogę w tym iść na łatwiznę i ograniczyć się do dziennika elektronicznego i e-booków lub spróbować coś więcej, co za chwilę po przedłużeniu okresu kwarantanny może być potrzebą chwili. Rodzice cały czas się ze mną komunikują - odbieram od Państwa informacje ze sobą sprzeczne - jedne z akceptacją podjętych działań, drugie przeciwnie. Muszę na nie reagować i na nie odpowiadać.
Chciałbym, aby temat zdalnego nauczania w formie wideokonferencji był dla nas wszystkich wyzwaniem i specyficznym eksperymentem. Czy jest on dobry czy zły, przekonamy się dopiero wtedy, gdy spróbujemy z niego skorzystać. Udział w nim nie jest obligatoryjny dla nauczycieli i dla uczniów.
Jeżeli ktoś z Państwa w zorganizowaniu w warunkach domowych wideokonferencji ma problem ze sprzętem, to może wypożyczyć ze szkoły laptopa lub wykorzystać telefon komórkowy. Poniżej link do instrukcji instalacji aplikacji mobilnej Cisco Webex Meetings na telefon i udziału w wideokonferencji:

https://documentcloud.adobe.com/link/track…

Życzę w tym trudnym dla nas czasie spokoju i zdrowia. Pozdrawiam. Zbigniew Małek.

PS. W przypadku indywidualnych pytań jestem dostępny telefonicznie lub mailowo.

Początek strony